Close

Michele Della Giustina

Żywa legenda z Italii

Urodziłem się w 1962 roku w Vittorio Veneto i od 1991 roku zajmuję się budową gitar klasycznych.

Po spotkaniu z japońskim lutnikiem Kazuo Sato, rozpocząłem współpracę z Niibori Guitar Music Academy w Japonii, a w 2003 roku byłem gościem na seminarium lutniczym w ich głównej siedzibie w Tokio.

W 2004 roku Hiroyuki Arai, młody student z Japońskiej Szkoły Budowy Skrzypiec, spędził dwa miesiące w moim domu w ramach stażu szkoleniowego. Po powrocie do Japonii, zaczął pisać relację ze swoich doświadczeń lutniczych we Włoszech.

Nasza obecność na dwóch kongresach Guitar Foundation of America (Montreal 2004 – Atlanta 2006) otworzyła drzwi do rynku amerykańskiego.

Po tych pokazach gitar i lutnictwa, zostałem zaproszony do Nowego Jorku, gdzie zaprzyjaźniłem się z popularnym prezenterem NBC, Ramonem Zayasem, oraz poznałem kilku gitarzystów z Wschodniego Wybrzeża, którzy teraz regularnie grają na moich instrumentach.

W 2007 roku byłem gościem na seminarium lutniczym w Konserwatorium w Szanghaju, gdzie moja gitara szybko zdobyła uznanie.

Michele Della Giustina

Specjalizuję się również w renowacji instrumentów historycznych, a od 2014 roku jestem kuratorem kolekcji antycznych gitar magazynu GuitArt zatytułowanej „El Siglo de Oro de la Guitarra Española”.

Moje gitary klasyczne są obecnie używane przez muzyków w Japonii, USA, Chinach, Korei Południowej, Tajwanie, Kolumbii, kilku krajach Unii Europejskiej i oczywiście we Włoszech.

Mieszkam i pracuję w przytulnym domu na skraju lasu z moją żoną Vivianą, synem Vassilim oraz paroma zwierzętami.

Moje gitary powstają w wyniku wcześniejszych badań lutniczych oraz głębokiej wiedzy akustycznej na temat drewna i jego właściwości.

Mój projekt opiera się więc na syntezie tradycyjnych metod z uwzględnieniem potrzeb współczesnych koncertów gitarowych.

Dźwięk, który preferuję, to dźwięk świerku z Latemar, który osobiście wybieram w leśniczówce Welsnofen, samodzielnie go ścinam i używam po wielu latach naturalnego starzenia.

Michele Della Giustina w warsztacie

Gitary Michele w naszej ofercie

Michele Della Giustina, mistrz lutnictwa urodzony w Vittorio Veneto w 1962 roku, wyróżnił się w dziedzinie budowy gitar klasycznych od ukończenia Konserwatorium w Udine w 1990 roku. Jego podróż rozpoczęła się pod opieką Mistrza Carlo Raspagniego, który przekazał mu podstawowe umiejętności i filozofie, które ukształtowały jego karierę. Kluczowym momentem w jego życiu zawodowym była współpraca z japońskim lutnikiem Kazuo Sato, która zaowocowała udanym partnerstwem z Niibori Guitar Music Academy w Japonii oraz znaczącą konferencją na temat budowy skrzypiec w ich głównej siedzibie w Tokio w 2003 roku. W 2004 roku Della Giustina gościł Hiroyukiego Araia, młodego ucznia lutnictwa z Japonii, przez dwa miesiące, co wzbogaciło zarówno umiejętności Araia, jak i międzynarodowe kontakty Della Giustiny.

Jego udział w konwencjach Guitar Foundation of America (GFA) w Montrealu (2004) i Columbus-Atlanta (2006) poszerzył jego zasięg na rynku amerykańskim, co zostało dodatkowo wzmocnione zaproszeniem do Nowego Jorku przez dziennikarza NBC Ramona Zayasa, który wprowadził go na scenę gitarową Wschodniego Wybrzeża.

W 2007 roku Della Giustina był gościem Mistrza Danny’ego Yeha w Konserwatorium w Szanghaju, gdzie podczas festiwalu gitarowego w Quindao prowadził konferencję na temat budowy skrzypiec, prezentując swoje instrumenty nowej publiczności. Ostatnio, w 2023 roku, został uhonorowany w Narodowym Instytucie Muzycznym w Krakowie podczas wydarzenia poświęconego gitarze klasycznej, co podkreśliło jego trwały wpływ na świat lutnictwa. Gitary Della Giustiny, liczące ponad 420 egzemplarzy, są cenione przez muzyków w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Korei Południowej, Tajwanie, Kolumbii, Brazylii, Europie oraz we Włoszech.

Jego instrumenty odzwierciedlają głębokie studium mistrzów historycznych oraz dogłębną znajomość właściwości akustycznych drewna. Łącząc tradycyjne metody z potrzebami współczesnych koncertów, Della Giustina opracował gitarę o „włoskim” koncepcie, wykorzystującą świerk i klon, aby uzyskać dźwięk zgodny z wielką tradycją lutnictwa włoskiego. Innowacyjnie pracuje również nad gitarą „konceptualną”, która ma wierzch ze świerka Cedar Sinker i tył oraz boki z Bog Oak, dążąc do połączenia tego, co starożytne, z tym, co nowoczesne. Poza swoim rzemiosłem, Della Giustina poświęca się nauczaniu, prowadząc około dwudziestu uczniów w budowie gitar w swoim warsztacie. Mieszka i pracuje w górskim miasteczku w prowincji Belluno, otoczony naturą, żoną Vivianą, synem Vassilim oraz menażerią zwierząt domowych i dzikich, przyczyniając się do bogatej tradycji lutnictwa włoskiego.